tisdag 22 mars 2016

Lördags golf!

Förra helgen var jag iväg till Miguel Ángel Jiménez Golfacademy här i Malaga.

Det är en 9 håls par 3 bana med små greener och alla avstånd var mellan klubbor.
Klubbhus och servering.

Jag började med ett långt pass på rangen och chipping-green.
Filmade även mig själv, tyvärr så har jag inte hunnit med att göra något med det ännu då jag tänkte ta ut två eller tre svingar ur ett ganska långt klipp.

En sak jag däremot blev varse var att jag går långt under svingplan i baksvingen och kommer ner strax under eller på svingplan.
Jag tappar även huvudet, av någon anledning så böjer jag mig nedåt när jag slår bollen.
Rangen, från taket.

När jag jobbar i spegeln och övningssvingar så är huvudet stabilt men nu av någon anledning så börjar jag att tappa det.

Spelet var helt OK, jag har fortfarande problem med närspelet och även fast missen från Tee inte var så farlig så lyckas jag inte med att ordna upp mitt misstag med chippen.

2 vattenbesök med en räddning som inte gick an så gjorde 2st 7or scoren värren än vad den kanske borde varit.

Utslagsplatser och banan i bakgrunden, från taket.
2 greenträffar och 17 puttar, total score på 42 pekar på att jag tappar 16 slag i mitt närspel, även fast jag gjorde bra jobb runt chipping-green.

Jag måste troligtvis lägga om min träningsplan för chippar och ge mig nya lägen hela tiden för att ställa om och fokusera på just det slaget och inte få nöta i samma läge.

Chipping-green.
På lördag har jag bokat in mig på Cabopino Golf, där det först blir träning och lunch för att sedan spela 18 hål.

Jag ska se till att ta tillbaka mitt närspel som jag vet att jag har i mig, min egna tanke kring det hela är att jag låtit min träning och vilja att låta höfterna leda nedsvingen tagit plats även i chipparna och då tappar jag kontroll över klubbhuvudet. Som Max talar om i en av sina videor, om momentum i chippningen och att det inte är höfterna som ska leda där utan det är viktigare med att låta händerna och armarna styra för att man ska få rätt kraft och bra bollträff.

På återseende.
Stefan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar