söndag 3 maj 2015

Dag 2 - Lagom

Lagom är nog ett bra ord att summera dag 2 av golf denna helg, jag försökte mig inte på så många konstslag utan spelade relativt säkert hela rundan, med lagomt inslag av utmanande slag.

Efter ett fint utslag på första hålet och sen tappar järnfemma till vänster så kände jag att det är ingen idé att spela med överdrivet självförtroende, utan att hålla sig till säkra slag och spela för poängen istället för scoren. Mitt säkrare spel gav resultat redan på hål 3 där jag istället för att satsa på green på andra slaget spelade fram mig och gick mot flagg med en fullt svingad 60° wedge som lade sig 2dm från hål och paret var en faktor.

Jag kom sedan in i någon slags svängigt spel som ändå gav utdelning men var inget skönspel från min sida, men lyckades ändå bryta mig tillbaka in i rundan efter varje miss och inte göra samma misstag 2 gånger.

Puttarna satt hyfsat för dagen och greenerna var snabba och sköna att putta på.

Träffade 2 bunkrar och fick upp bollen på green på första slaget båda gångerna.

Jag blev vän, ovän och vän igen med drivern under rundan, då jag inte kommit helt överens med min spoon så är det en viktig del i min golf att jag får min driver att fungera.

För dagen fick jag jobba för att få bollen dit den skulle, järnslagen satt inte lika klockrent som under dag 1 men det visade sig att jag fick spela med större säkerhet och inte chansa i den utsträckning jag gör när mina järn går som jag vill.

Jag påverkades mycket för dagen av dåligt med sömn och stelhet i nedre delen av ryggen, känner inte att det påverkade resultatet så mycket. Kanske skulle varit mer fokuserad i vissa situationer efter ordentligt med sömn och helt pigg i kroppen.

Jag har under vintern dragit på mig en streckning i vänster baksida lår(sätesmuskeln) som gör att ryggen får mycket stryk när jag spelar golf, det är mycket det jag jobbar med på gymmet att bygga upp musklerna i baksida lår.

Det jobbet fortgår och kommer göra under hela säsongen, men fram tills mina baksida lår når önskad kapacitet kommer jag att känna värk under andra dagen vid spel flera dagar i rad.

Det var en helg full av golf, nu kommer en vecka där jag förhoppningsvis kan köra igång fullt med gymmet igen och kanske kan pressa in något pass på rangen.

På återseende
Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar