söndag 3 maj 2015

Dag1 - Heaven and Hell

Ja så kan man sammanfatta fredagens runda lite. Jag kastade mig ut i full fart både järnen och drivern kändes som dem var på min sida idag, jag attackerade den första greenen hårt efter ett säkert utslag på den blott 220 meter långa första hålet, det resulterade i ett besök i ruffen där jag ändå lyckades ta mig ifrån med en boogey. Rondens nio första hål fortsatte i samma anda, jag tryckte iväg långa raka utslag med drivern och gick lös med allt jag hunnit lära mig att skruva bollen åt både vänster och höger, Friibergs GK är en ganska kort bana med många par 3, det tycker jag om och jag gick med par från samtliga 3 korta hål och fullbordade det på nionde hålet efter ett misslyckat utslag, en duffad chip och sedan en för hård pitch som slår i flaggan för att sedan droppa rakt ner i koppen.

Under uppvärmningen på rangen, fria rangbollar är något jag tycker fler banor ska ha.

Vi fick en lunchbiljett med greenfeen och vi hade inte tid att utnyttja den efter ronden så vi tänkte att vi käkar i halvtid.
Det ruggiga vädret och det lätta regnet som kom gjorde att efter 30 minuter i värmen så kom jag ut och blev jätte frusen. Började värma upp på nytt och gör ett fint utslag på hål 10, men när jag sedan misslyckas med att få till drawn på det följande inspelet så var ett besök i vattnet ett faktum, när jag fortfarande vid gott mod ska chippa in bollen duffade och slår även nästa boll i vattnet så sjunker modet som en sten. Jag streckade sedan de kommande 2 hålen tills vi kom fram till det första par 3 hålet där jag efter lång peppning av mig själv lyckas med att sätta utslaget på green, 3 putta och 2 poäng var en faktor. Här växer modet och på de 2 kommande hålen inkasserar jag ytterligare 4 poäng. Sedan blev jag ovän med det mesta i mitt spel och streckade resterande hål.

Scoren som var så fin första nio, 48 slag 19 poäng,
slutade på 112 slag och 26 poäng.

Som sagt så var mina första nio hål riktigt bra golf, spelade med stor inspiration och självförtroende, när det sedan går emot och jag är inte bekväm andra nio blir scoren lidande. 

Hade det blivit annorlunda om vi inte hade ätit?
Jag tror inte det, jag gick lite på gaserna sista 3 hålen första nio, på samma sätt som jag spelade på lite hybris första 6 hålen. Jag måste hitta en balans där koncentration och inspiration håller i hela vägen.

På återseende
Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar