måndag 22 februari 2016

Ytterligare 18 hål avklarade!

Jag är faktiskt ganska nöjd ändå över gårdagens resultat.
Gick runt på 105 slag, 33 över par, har tyvärr inte koll på slopen så hur jag låg till mot handicapet kan jag inte riktigt svara på.
Men räknar man på att jag har ett slag per hål så landar jag på 25 poäng, vilket i sig är underkänt men känner ändå att fokuset just nu ligger i resultatet.

Spelade bra från Tee och på Green.
Träffade 9 av 12 fairways men bara 3 av 18 greener.
Slog 39 puttar, 2 en-puttar, 3 tre-puttar, 1 fyr-putt och resterande 2 puttar(varav majoriteten andra puttar var under 5dm).

Tappade mina slag ute på banan och inspelen.

Jag hade problem med att jag toppade mina järn även fast provsvingen kändes bra, samma problem i lördags, tror jag har börjat släppa blicken från bollen för tidigt och rätar upp mig ner svingen.

Ska se till att få in ett träningspass på söndag, då jag ska se till att filma min sving både bakifrån och från sidan.

Men till en början ska jag köra 2 gympass i veckan och fortsätta jobbet att återställa kroppen efter 2 rejäla streckningar i vardera baksida lår(ena förra vintern och andra året innan).

Bjuder på några bilder från helgens golf.





På återseende.
Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar