måndag 13 april 2015

104slag 30poäng

Ja, det är resultaten av den första rundan för året.

Jag är väl inte helt nöjd med rundan men efter omständigheterna och väder så borde jag nog vara det, att det blåste kan jag säga att det var underkant. Det blåste så att både kepsar och bollar flög åt annat håll än tänkt. Hade en konstant vind på ca. 10 meter i sekunden och i vindbyarna som höll i sig väldigt länge ca 20 meter i sekunden.

Jag är väldigt nöjd med mitt långa spel speciellt från tee, drivern gick dit den skulle på alla hål utom ett då jag gjorde i princip allt fel och tog tillbaka den där slicen från förra sommaren, men på hålet efter var jag noggrann igen så då gick det rakt och på fairway igen.

Mitt största problem var med de kortare järnen och mina inspel, det syns även i statistiken då jag inte hade en enda greenträff på hela rundan. Jag kände av detta redan på rangen då jag hade problem att få rena träffar och bollen dit jag ville.

Fairwayträffarna var desto fler och jag har nu en liten fingervisning vart jag ska lägga lite extra träning, men jag tycker det är svårt att stå på rangen, slå mot ett mål, och att sedan ta med det ut på banan. Hittar ingen bra koppling och känslan blir helt annorlunda på matta än på gräs.

Jag ska knåpa ihop ett träningsschema som eventuellt landar här på bloggen och även boka en lektion med en PRO för sving och bollträff.

Kände dessvärre av en viss stelhet i nedre delen av ryggen under rundan som så här dagen efter gått över till lätt verk, som jag måste jobba bort med stretchning och på gymmet i veckan.

Nu har rangen som jag bor närmast öppnat så jag ska ut och köpa polletter sedan blir det träna 2 gånger i veckan. Återkommer med uppdateringar om det.

På återseende
Stefan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar