torsdag 16 april 2015

Gym

Igår och i förrgår har det varit gym på morgonen.

På gymmet jobbar jag mycket med bålen, låren och ryggen jag kör inte på så tunga vikter då jag inte vill bygga stora muskler utan bygga uthålliga och så ska de inte vara i vägen när jag svingar.

Jag jobbar med pilatesbollen i några övningar, främst för lår och bål. Jag tycker den är bra att ha med som vikt i övningarna för det tar även bra på hela armarna och axlar, med statisk träning.

Pilatesbollen tycker jag är bra att jobba med  för bålen och i många andra övningar.

Min favorit övning är den nedan, för att orka den så måste jag börja med höfterna precis som med golfsvingen. Ger en bra träning för alla viktiga muskler i golfsvingen.

Övning för lår, bål och rygg.
Idag är det vilodag från gymmet men då blir det ett innebandypass istället, imorgon är det på gymmet igen.

På återseende
Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar